Slik unngår du at kundene forlater handlekurven
Litt over 70% av alle som besøker en nettside har forlatt handlekurven uten å ha avsluttet kjøpet. At en potensiell kunde har forlatt handlekurven er et stor problem for mange nettbutikker. Det finnes imidlertid flere årsaken til at handlekurven blir forlatt. Den potensielle kunden kan bli forstyrret av eksterne faktorer som at telefonen ringer eller at noe annet trenger oppmerksomheten deres. Dermed glemmer de å returnere til nettsiden for å sluttføre handelen og du går glipp av en potensiell kunde.
Likevel, at handlekurven blir forlatt betyr ikke nødvendigvis at den besøkende ikke vil handle hos deg. Som regel befinner den besøkende seg i beslutningsprosessen, noe som gir gode muligheter for at kjøpet likevel blir gjennomført.
Mailchimp For Magento
Ved å integrere Mailchimp til din nettbutikk, kan du kontakte de besøkende i etterkant. I tillegg får du også en mulighet til å innlede en samtale med den besøkende, noe som vil skape lønnsomhet på et helt annet nivå. Mailchimp gir deg muligheten for å la kunden komme tilbake til handlekurven sin ved en senere anledning. Du kan f.eks sende en mail med innholdet ”Hei kunde, vi har spart din handlekurv for deg, vil du fortsette å handle?”
Fordelen med dette er at kunden opplever service langt utenom hva de hadde forventet. Dette vil også vekke deres interesse på nytt og hjelpe de til å fullføre kjøpet. I tillegg til å gi de en bedre kundeopplevelse, vil du også oppnå en høyere konverteringsrate. Resultatet er at du ikke lenger vil gå glipp av potensielle kunder på grunn av at de forlater handlekurven sin.
Ønsker du mer informasjon om Mailchimp