BETINGELSER OG VILKÅR
Generelt om avtalen:
Våre vilkår gjelder alle våre produkter og tjenester ut mot alle våre kunder.
Vilkårene ble sist revidert 19.11.2015
Denne avtalen omhandler kundens kjøp og bruk av alle typer tjenester og produkter utviklet eller
levert av leverandøren. Kunden er definert som alle firmaer og privatpersoner som bestiller tjenester eller produkter levert av leverandøren (Leverandøren AS eller tilhørende selskaper).
Leverandøren kan ovedra rettigheter og forpliktelser til selskaper i samme konsern eller andre selskaper ved salg, omstrukturering eller andre grunner som gjør at dette er nødvendig. Leverandører kan foreta prisjustering med en måneds varsel.
Hvis det åpnes gjeldsforhandlinger, akkord, konkurs eller annen form for kreditorstyring hos den ene part, har den annen part rett til å heve Avtalen med øyeblikkelig virkning. Leverandøren kan uansett årsak velge å avslutte kundeforholdet. Kunden skal da ha en måned til å flytte over til alternativ leverandør, eller til gjeldende hosting-periode utløper.
Markerte felter på nettsidene:
* Du blir belastet/Fakturert hver mnd, kvartalsvis eller årlig etter nærmere avtale, Oppsigelsestiden er en kalendermåned, fra den første dagen i påfølgende måned fra dagen du sender skriftlig oppsigelse per e-post.
** Krever egen avtale med betalingspartner.
*** Ved overforbruk må kontoen oppgraderes til neste pakke ellers kan den bli stengt.
3. Installasjon, tjeneste og leveranse
Når betalingen er registrert hos oss vil installasjonen utføres. Vi oppretter webhotell for deg, og sender deg den informasjonen du trenger for å eventuelt få registrert ditt domenenavn.
Dersom du ikke har fylt inn gyldig domenenavn, vil du bli kontaktet for en avklaring på dette. Ved registrering av .no domene kreves det at du er registrert som firma, og at organisasjonsnummeret er oppgitt ved bestilling. Alternativt kan leverandøren registrere og holde domenet for dere.
Leverandøren tilbyr en rekke produkter og tjenester til kunden, som hosting, programutvikling, tilleggsmoduler og rådgivning – som alt inngår under denne avtalen. Det inngår også en del programvare og tilleggstjenester utviklet av leverandøren i leverandørens hosting-pakker. Dette må eventuelt kjøpes ut til gjeldende utsalgspris i forbindelse med et eventuelt avsluttet leieforhold. All programvare som ikke er kjøpt på forhånd skal dermed gå tilbake til leverandøren ved avslutning av avtalen. Kunder som har Magento (eller annnen plattform som WordPress / Woocommerce) kjørende på hosting-pakke plikter å forholde seg til Magento Inc’s (eller den aktuelle plattformens) lisensavtaler. Kunder som har valgt Magento Community Edition har ingen garanti fra verken Magento Inc. eller leverandøren. Kunder som kjører Magento Enterprise Edition har garanti basert på innholdet i lisensavtale inngått mellom Magento Inc. og kunden. Eventuell feilretting av standard-funksjonalitet i Magento Community Edition eller Magento Enterprise Edition (eler på annen plattform) er ikke inkludert i noen av våre hostingpakker eller serviceavtaler. Support/assistanse av leverandørens tilleggsmoduler og/eller tilleggstjenester belastes etter medgått tid. Leverandøren kan til enhver tid kansellere kjøp av tilleggsmoduler, der kunden får kreditert det aktuelle beløpet.
Leverandøren har ikke under noen omstendigheter ansvar for direkte tap, indirekte tap eller følgetap som skyldes handlinger utført av leverandøren rundt noen av sine tjenster, herunder drift, support, tilpasninger, rådgivning eller noen andre områder i leveransen eller programvaren. Kunden kan likevel kreve erstatning dersom Leverandøren har gjort alvorlige feil som ikke er blitt forsøkt fikset etter at Leverandøren ble gjort oppmerksom på det. Dette gjelder aldri integrasjonsløsninger da kvalitet på integrasjoner avhenger av annen 3.part (programvaren det integreres mot) og ikke kan garanteres av leverandøren. Kreves garanti på dette kan ikke leverandøren levere ønsket integrasjonsløsning. Erstatningssummen vil i alle tilfeller være begrensed oppad til 10% av vederlag betalt av kunde til leverandør og dekker kun arbeid utført av Leverandøren direkte.
Dersom en part vil gjøre gjeldende at den annen part har misligholdt Avtalen, skal dette straks reklameres skriftlig. Betalingsmislighold fra kunden som varer i 20 dager fra forfallsdato anses alltid som vesentlig mislighold. Ved mislighold kan leverandøren heve avtalen dersom kunden ikke har rettet opp misligholdet innen 5 virkedager etter misligholdet ble varslet. Med mislighold menes også brudd på avtalevilkår som kopiering av leverandørens programvare. Som alternativ til heving av avtalen kan også Leverandør velge å innføre bruks-/leveringsbegrensninger til misligholdet eventuelt er rettet opp.
Enhver kunde som leier nettbutikk gjennom Leverandøren må forholde seg til og rette seg etter Norsk lov. Dersom Leverandøren får kunnskap om at en kunde ikke overholder Norsk lov kan nettbutikken til den kunde dette gjelder stenges midlertidig eller permanent.
Leverandøren kan kreve tilfredstillende sikkerhet for leverandørens eventuelle investeringer eller forpliktelser som påløper i forbindelse med denne Avtalen.
All kommunikasjon mellom Leverandøren og Kunde som omhandler kundeforholdet skal gjøres skriftlig. Det er kundens ansvar å til enhver tid holde Leverandøren oppdatert med korrekt postadresse, e-postadresse og telefonnummer. Leverandørens kontaktinformasjon skal til enhver tid være oppdatert på Leverandørens nettside.
Partene har taushetsplikt om alle forhold av konfidensiell art uansett formidlingsform. Dette gjelder, men er ikke begrenset til opplysninger om den annen parts tekniske innretninger, rutiner, driftsforhold, priser eller opplysninger som kan skade en av partene eller som kan utnyttes av utenforstående. Partene plikter å ta de nødvendige forhåndsregler for å unngå av konfidensiell informasjon ikke blir gjort kjent for andre i strid med Avtalen.
Dersom force majeure mv. gjør at driften helt eller delvis ikke kan gjennomføres eller i vesentlig grad gjøres vanskelig av hendelser som krig, terrorangrep, brann, naturkatastrofer, endringer i lover, forskrifter eller andre regler, streik, lockout, blokkade eller øvrige forhold som ligger utenfor partenes kontroll, suspenderes partenes plikter i den utstrekning forholdet er relevant, og for så lang tid forholdet varer.
Kundenavn (signaturberettiget):___________________________________(BLOKKBOKSTAVER)
Firmanavn (og org.nr): __________________________________(BLOKKBOKSTAVER)
Signatur (signaturberettiget): ____________________
Formålet med SLA-avtalen er å konkretisere servicenivået på hosting-tjenesten slik at begge parter har en felles oppfatning av hvilke kvalitetsforventninger som knyttes til den. SLA-avtalen beskriver også hvilke tiltak som skal iverksettes dersom tjenestekvaliteten ikke samsvarer med de definerte forventningene.
Vi har per nå tre nivåer for SLA på fastavtale per måned med 3 måneders oppsigelsestid.
SLA-avtalen omfatter kun teknisk drift av Magento og ikke Magento som applikasjon, dvs SLA-avtalen med tilhørende hosting-pakke skal sørge for at Magento er operativt såfremt det ikke er noen feil med eller rundt Magento som applikasjon. Det betyr i praksis at denne SLA-avtalen med tilhørende hosting-pakke er gjeldende dersom Magento er nede, men dersom feilen skyldes programvare-messige problemer i Magento eller tilhørende komponenter så går det ikke under denne avtalen.
Magento som applikasjon dekkes gjennom Magento lisensavtale med eBay Inc. (kun Magento Enterprise) og/eller Magento Service avtale med Webexpresen.no eller tilsvarende avtaler på applikasjonen – og Webexpressen anbefaler alle våre kunder å ha ett eller begge disse alternativene.
Feilmottak
Kunden skal ta kontakt med vårt supportsenter for å rapportere alle typer driftsbrudd. Andre kontaktmetoder dekkes ikke av SLA-avtalen. Kritiske driftsbrudd skal alltid rapporteres på telefon. Andre typer driftsbrudd rapporteres pr epost eller gjennom ticketing systemet.
Kundesenter epost (08-16, man-fre) support@webexpressen.no
Kundesenter telefon (0830-1530, man-fre) +47 91185645
Kundesenter vakt (0830-2300 alle dager) +47 91185645
Kunden har blant annet ansvar for følgende:
Responstider og nivå
Med responstid menes tiden det tar før vi kan gi et kvalifisert svar på henvendelsen. Mottak av henvendelsen bekreftes normalt umiddelbart.
Nivå 1
Hverdager mandag til fredag 08-20
Responstid kritisk feil: 2t Påbegynt feilretting: 8
Responstid alvorlig feil: 2t Påbegynt feilretting: 24
Pris per måned: 750,-
Nivå 2
Hverdager mandag til fredag 08-20
Responstid kritisk feil: 2t Påbegynt feilretting: 6
Responstid alvorlig feil: 2t Påbegynt feilretting: 12
Pris per måned: 1500,-
Nivå 3
Alle dager inkludert helger 08-23
Responstid kritisk feil: 1t Påbegynt feilretting: 4
Responstid alvorlig feil: 2t Påbegynt feilretting: 6
Pris per måned: 3.000,-
Valg av SLA: