Hvordan identifisere og unngå klikk svindel i din markedsføring

Home / Digital markedsføring / Hvordan identifisere og unngå klikk svindel i din markedsføring

Hvordan identifisere og unngå klikk svindel i din markedsføring

De fleste markedsførere er enige i at Google Ads/ Google AdWords og tilsvarende løsninger er fantastisk i markedsføring. Det de ofte ikke snakker om er svindel rundt responsbasert markedsføring. Ikke bare skal du vinne annonse auksjoner mot dine konkurrenter, men du risikerer også at konkurrenter bruker din merkevare i sine annonser og til og med at de kan systematisk iverksette klikking av dine annonser slik at ditt budsjett blir oppbrukt på verdiløse klikk.

Her får du noen konkrete tips for å unngå svindel og dermed får bedre effekt av din resultatbaserte markedsføring som for eksempel Google Ads/ Google Adwords.

Noen tiltak for hvordan du kan identifisere og unngå klikk svindel i din markedsføring:

1) Følg IP adresser i Google Ads/  AdWords kontoen din slik at du kan identifisere svindel og ekskludere de.

2) Gå gjennom informasjon du har på dine klikk; IP adresse, IP lokasjon, tracking link, dato og tid er eksempler på informasjon som kan avsløre misbruk og svindel. Hvis en IP adresse for eksempel leverer mange klikk men ingen handling så er det et tegn på verdiløs trafikk som du betaler dyrt for.

3) Finn ut hvilke nøkkelord som misbrukes og unngå disse i din markedsføring for å stoppe svindelen og tette hullet i markedsføringskostnadene dine.

 

Ta gjerne kontakt med oss for en gjennomgang av din markedsføring. Vi hjelper kunder med digital markedsføring og løsninger for vekst.

 

Recent Posts

Leave a Comment

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search